118,84 zł
125,09 zł
(Brutto/szt)
Dostawa 24h
Chciałbym zapytać o produkt indeksowy YT-0673
Infolinia dostępna od poniedziałku do piątku, godz 8-16
Pompka podciśnieniowa jest wielofunkcyjnym urządzeniem służącym do diagnostyki systemów w samochodach i technice, których działanie jest oparte na ciśnieniu lub podciśnieniu. Wyposażona jest w akcesoria umożliwiające wykorzystanie w niemal każdym silniku lub układzie. Zakres pomiaru: od -1 do 0 bar. Za pomocą pompki można przeprowadzić diagnostykę m.in. poniższych systemów i układów: Urządzenia skomputeryzowanego sterownia silnika: - barometryczny czujnik ciśnienia (BARO) - system PCV - system recyrkulacji spalin (EGR) - grubowarstwowe czujniki ciśnienia (MAP) Urządzenia sterowania zapłonem: - podciśnieniowe wyprzedzenie zapłonu - zawór opóźniający: SDV, RCV Układ hamulcowy: - hamulce klasyczne - hamulce ABS - hamulce pneumatyczne - przewody hamulcowe - serwomechanizm hamulcowy Inne systemy: - klimatyzacja - tempomat - zbiornik paliwa i instalacja paliwowa - podciśnieniowy system domykania drzwi Diagnostyka systemu recyrkulacji spalin (EGR) Zawór systemu EGR jest przykładem zaworu uruchamianego przez podciśnienie. W przypadku braku podciśnienia zawór jest zamknięty i spaliny nie wydostają się z zaworu. W przypadku doprowadzenia podciśnienie do zaworu, zostaje on otwarty, umożliwiając recyrkulację spalin. Diagnostyka grubowarstwowych czujników ciśnienia (MAP) • Zmontować układ pompki i zbiornika jak w przypadku odpowietrzania zacisków hamulcowych, a następnie podłączyć do przyłącza podciśnieniowego czujnika. • Naciskać dźwignię pompki, aż wskazówka pokaże -0,5 bara. Zakończyć pompowanie i obserwować wskazówkę, powinna być nieruchoma. Jeśli wskazówka się porusza, oznacza to uszkodzenie czujnika MAP. • W trakcie pracy czujnik MAP wysyła sygnały zwrotne do komputera sterującego. Sygnał ma częstotliwość pomiędzy 85 Hz, a 160 Hz w zależności od poziomu podciśnienia. Do pomiaru częstotliwości konieczny jest częstościomierz, należy go podłączyć zgodnie z instrukcją czujnika i miernika. Odpowietrzanie zacisków hamulcowych. • Upewnić się, że zbiornik wyrównawczy układu hamulcowego jest wypełniony płynem do nominalnej objętości. • Odpowietrzanie przeprowadzić według poniższej kolejności: - pompa hamulcowa, jeśli jest wyposażona w zawór odpowietrzający - zaciski hamulcowe w kolejności od położonego najbliżej pompy hamulcowej do położonego najdalej • Podłączyć krótki przewód elastyczny do przyłącza umieszczonego na spodzie pokrywy zbiornika pompy. • Zamknąć zbiornik pompy za pomocą pokrywy. • Podłączyć długie przewody elastyczne do przyłączy pokrywy. Koniec jednego z długich węży pod-łączyć do pompki, a drugiego do zaworu odpowietrzającego (kalamitki) zacisku hamulcowego. W razie potrzeby posłużyć się adapterem. • Nacisnąć dźwignię pompki 10 - 15 razy, aby wytworzyć podciśnienie w zbiorniku pompy. • Odkręcić zawór odpowietrzający o 1/4 - 1/2 obrotu, tak aby zbiornik pompy wypełnił się płynem do wysokości około 5 cm. Dokręcić zawór odpowietrzający. • Odłączyć przewód pompki od zaworu odpowietrzającego, procedura odpowietrzania zacisku została zakończona. • Przed powtórzeniem procedury odpowietrzania w kolejnym zacisku opróżnić zbiornik pompy z płynu hamulcowego oraz uzupełnić poziom płynu hamulcowego w instalacji hamulcowej, do nominalnego poziomu.
7 innych produktów w tej samej kategorii: